Dostęp do raportów w CRM

Czasami zdarza się, aby dostęp do specyficznych raportów dostęp mieli tylko konkretni użytkownicy lub też aby domyślne raporty dostępne w CRM były poukrywane przed większością użytkowników. Jak do tego podejść ?

Raport w Dynamics CRM jest prawie takim samym obiektem jak Klient czy Kontakt. Powoduje to, iż konfigurując uprawnienia możemy zdecydować czy użytkownik może widzieć tylko swoje raporty, raporty wszystkie (w całej organizacji):

image

Z drugiej jednak strony napisałem, że Raport jest prawie jak Klient czy Kontakt. To prawie polega na tym, że w ustawieniach raportu możemy określić czy raport jest indywidualny czy też dostępny w organizacji.

image

Co to właściwie znaczy ? A dokładnie to, że ustawienie na Organizacja powoduje, że raport jest dostępny nawet dla tych użytkowników, którzy mają dostęp w uprawnieniach tylko do swoich raportów. Jeśli Raport ustawiony jest jako Indywidualny to dostępny jest dla właściciela raportu, tych komu jest on udostępniony oraz tych, których rola daje dostęp do tego raportu.

Patrząc z drugiej strony – jeśli użytkownik ma dostęp tylko do swoich raportów to widzi on naprawdę następujące raporty:

  • Te, których jest właścicielem
  • Te, które są mu udostępnione
  • Te, które są ustawione jako raporty Organizacyjne.