Jedną z wielkich zalet Dynamics CRM jest możliwość tworzenia pluginów. Nie jest to nowością w CRM 2011, ale w nowej wersji platformy mamy nowe możliwości “zabawy” z nimi.
Zabawa związana jest z przenoszeniem pluginów pomiędzy organizacjami. Plugin może być częścią rozwiązania w Dynamics CRM:
- Plugin-in Assemblies
- Sdk Message Processing Steps
Do solucji można dodać to, co wcześniej zarejestruje się przy pomocy Plugin Registration Tool (PRT). Niby oczywiste, ale nie zawsze jest oczywiste co się dzieje z krokiem (stepem) kiedy jest on uruchamiany w konktekście konkretnego użytkownika (inny niż Calling User) ? W momencie importu rozwiązania do organizacji szukany jest użytkownik o takiej samej pełnej nazwie (!!! a nie nazwie logowania do domeny). Jeśli nie zostanie znaleziony krok jest konfigurowany tak, aby uruchamiał się w kontekście Calling User. Informacja o tym jest logowana w czasie importu rozwiązania – dlatego warto weryfikować go za każdym razem kiedy wykonujemy import pluginów – gdyż wszelki błąd w konfiguracji objawi się zapewne dopiero kiedy “zwykli” użytkownicy zabiorą się za pracę w CRM.
Jeśli rejestrujemy Plugin, który będzie znajdować się w katalogu /assembly to przed zaimportowaniem rozwiązania musimy skopiować biblioteki do tego katalogu. Proces importu tego wymaga.